עזרה ראשונה רגשית לתחום הבריאות

אנשי מקצוע בצוותים רפואיים בבתי חולים, העובדים עם טראומה על בסיס יומיומי תוך שמירה על טיפול מקצועי ומסור, חשופים לטראומה משנית, תשישות החמלה ושחיקה עצמית. מצבי לחץ וחרדה מתמשכים עלולים לגרום במשך הזמן לקשיים גופניים, רגשיים והתנהגותיים.

עזרה ראשונה רגשית מיועדת ליישום עצמאי ולמתן עזרה ראשונה רגשית לאנשים המגיעים לקבל שירות, באמצעות כלים מעשיים וברורים. כלי העזרה הראשונה הרגשית מאפשרים חיזוק יכולות ההתמודדות ובניית חוסן אישי בזמן שגרה ושחרור מתח ולחץ במצבי משבר או קושי.

 בכלי עזרה ראשונה רגשית ניתן להשתמש בכל עת ובכל מקום.

 צוות  ITI מלמד צוותים רפואיים:

  • כיצד למנוע טראומה משנית, תשישות החמלה ושחיקה
  • כיצד להתמודד עם תסכול, אלימות וחוסר שקט
  • כיצד להפחית עוררות במצבי שגרה ובמצבי חרום

נושאי לימוד מרכזיים

  • הגדרת המושג טראומה על פי החוויה הסומטית®.
  • המתרחש במוח ובמערכת העצבים האוטונומית בזמן מתח, חרדה או טראומה
  • משאביםהגדרה, משמעות ושימוש בחיי היום יום
  • לימוד שפה חדשהזיהוי וחיבור לשפת התחושות והבנת חשיבותה בוויסות עצמי ושחרור מתח וטראומה.
  • כיצד לאזן את מערכת העצבים בכל עת ובכל מקום
  • זיהוי ושחרור סימני עוררות בזמן מתח, חרדה או טראומה ברמה האישית ואצל הסובבים אותנו
  • היכרות עם מודל ה – Sensation, Image, Behavior, Affect, Meaning – SIBAM  לעבודת תכלול עם כל ערוצי החוויה שלנו

צרו קשר היום כדי לקבל מידע נוסף, או לברר אודות קורס עזרה ראשונה לארגון שלך!

.

"אינני זוכרת מה היא עשתה איתי, אבל אני זוכרת שהיא הצליחה להרגיע אותי."
קורבן טרור, לאחר שטופלה ע"י עובדת סוציאלי בביה"ח שערי צדק בכלים של עזרה ראשונה נפשית.

עמליה, מנהלת החלקה לעבודה סוציאלית, בי"ח שערי צדק, ירושלים:
"בעקבות קורס עזרה ראשונה רגשית שקבלנו מהארגון שלכם, ואשר הועבר למחלקת השירות בבית החולים, ברצוני לחלוק איתכם את המשוב שלנו. הקורס כלל 8 מפגשים. ששה ניתנו לצוות כולו ושני מפגשים ניתנו כמפגשים יחידנים, בזוגות. 

האווירה בקורס היתה נעימה, פתוחה ומכילה. הצוות, שכלל בעיקר עובדים מנוסים בטראומה, בכל זאת חש שיש להם הרבה מה ללמוד.
הקורס סיפק לנו כלים פשוטים ונגישים, אשר הצוות, לצערנו, נאלץ ליישם כמעט מיד על קורבנות מתקפת טרור אשר הגיעו למחלקותיהם.

היה ברור לנו שיש לעמותה הכרה עמוקה עם נושא הטראומה, והם הצליחו להעביר את הידע בצורה טובה ומעניינית. כמו כן קבלנו חומרים כתובים מצויינים בצורת של ספר עזרה ראשונה רגשית, ששם הוסברה השיטה בצורה בהירה. שמחנו לקבל כרטיס עם תזכורות לגבי השיטה, שאותו שמרנו בכיס, כדי להיזכר בהוראות.

כמנהלת המחלקה, קצת חששתי בהתחלה והטלתי ספק אם בחירתי היתה נכונה. לאחר המפגש הראשון פחדיי נמוגו, ביחוד אחרי המשוב החיובי מהצוות, שהודה לי על בחירתי בעמותה.
המלצתי על ארגונכם בפני השירות הסוציאלי.
לסיכום, בשם המחלקה ועובדיה רצינו להודות לכם. הועשרנו בכלי טיפול נוספים שיעזרו – לא רק למטופלים שלנו אלא גם לנו.